Co warto zawrzeć w każdej rekomendacji? Case strategii Day SPA

(zaktualizowane )

To jest wpis z serii 1 sukces dziennie.

W tej serii publikuję codziennie jeden sukces, który osiągnąłem poprzedniego dnia. To praktyczna implementacja podejścia z książki Show Your Work!

Codziennie zapisuję swoje postępy w SlowTracker – aplikacji do zapisywania sukcesów. Następnego dnia rano wybieram jeden lub kilka i tworzę z nich krótki post.

Wraz z menedżerką i fizjoterapeutką z Hotelu Jawor*** opracowaliśmy model biznesowy i strategię marketingową dla Jawor Day SPA. Jest to oferta skierowana głównie do społeczności lokalnej, którzy nie potrzebują noclegu, aby skorzystać z zabiegów.

Występowałem głównie w roli konsultanta z doświadczeniem w pracy w dziale marketingu hotelu. Moim zadaniem było zadawanie pytań, moderowanie dyskusji, przedstawienie dostępnych danych i spisanie notatek. Opieraliśmy się na opracowanych kilka dni wcześniej wskaźnikach, takich jak obłożenie gabinetów.

Przedstawiliśmy klientowi naszą propozycję i dostaliśmy zielone światło.

Co było ważne ważne w tym?

Odkąd w pewnej firmie technologicznej moja rekomendacja została najpierw wdrożona a później ostro skrytykowana, staram się zawsze zaproponować czas, po jakim dokonamy oceny i podejmiemy kolejne decyzje.

Na początku zmiany są trudne:

  • pracownicy muszą przyzwyczaić się do robienia rzeczy w nowy sposób,
  • nie wszystkie procedury są jeszcze dopracowane,
  • potykamy się o podwodne kamienie (np. nie wzięliśmy pod uwagę takiej czy innej sytuacji),
  • łatwo o powrót do starych nawyków,
  • wychodzą sprawy i potrzeby, których nie mogliśmy przewidzieć,
  • efekty też pojawiają się często po dłuższym czasie,
  • sezonowość utrudnia wyciąganie właściwych wniosków i…
  • każdy ma jakieś oczekiwania co do efektów.

Dlatego warto od razu ustalić z zespołem i klientem jaki będzie harmonogram wdrożenia, kiedy spotkamy się na ewaluację i jakie wskaźniki będziemy analizować.

W tym przypadku mamy ogólny plan promocji na najbliższe pół roku. Taki czas powinien być w zupełności wystarczający, aby właściwie ocenić opracowaną strategię.

Jednak najważniejsze dla mnie było to, że działałem w zgodzie z duchem Flawless Consulting i nastawiłem się na pomaganie klientowi w samodzielnym rozwiązaniu swoich problemów - zarówno teraz jak i w przyszłości. Bo to pracownicy i menedżerowie sami wpadali na większość rozwiązań, a ja starałem się tylko kierować ich uwagę na rzeczy, które powinni wziąć pod uwagę.

Dołącz do 500+ subskrybentów i bądź na bieżąco! 🚀

Wszystkie najnowsze posty i projekty, pogrupowane tematycznie i dostarczane bezpośrednio do Twojej skrzynki e-mail w każdy wtorek. Bez spamu, obiecuję! 🙌